Prawo jazdy

Nie masz jeszcze prawa jazdy a chciałbyś mieć? Potrzebujesz godzin doszkalających? Nauka jazdy samochodem to nasza specjalność! Nawet jeśli nie wiesz gdzie jest gaz a gdzie hamulec, a pojęcie sprzęgła kojarzy Ci się z czymś bardzo skomplikowanym, nasi wysoce wykwalifikowani instruktorzy perfekcyjnie przygotują Cię do egzaminu państwowego.

Podczas zajęć teoretycznych nie będziesz musiał siedzieć w dusznej małej sali. Zapewniamy dużą, klimatyzowaną salę, w której nawet w najgorętsze dni będziesz czuł się komfortowo i z łatwością przyswajał wiedzę. Do zajęć praktycznych wykorzystujemy nowe, klimatyzowane samochody Skoda Fabia oraz Toyota Yaris, identyczne z tymi, które wykorzystywane są obecnie w ośrodkach WORD do egzaminów. Każdego z naszych kursantów otaczamy indywidualną opieką, przez co z łatwością nabędziesz nowe umiejętności i usystematyzujesz zdobytą już wiedzę. Dokładamy wszelkich starań by przygotować Cię perfekcyjnie do państwowego egzaminu, byś w przyszłości czerpał przyjemność z prowadzenia swojego samochodu oraz byś stał się w pełni świadomym uczestnikiem ruchu drogowego i nie stanowił zagrożenia dla siebie i innych.

 

       Posiadamy plac manewrowy, który jest zgodny ze wszystkimi wymogami stawianymi ośrodkom szkoleniowym oraz prowadzimy szkolenia na trasach egzaminacyjnych WORD-u, dzięki czemu nasi kursanci w znakomitej większości zdają swoje egzaminy już w pierwszym podejściu. 

Kto najlepiej przygotuje przyszłego kierowcę do udzielenia pierwszej pomocy poszkodowanemu w wypadku? Oczywiście ratownik medyczny. W naszym ośrodku szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej prowadzi ratownik Pogotowia Ratunkowego. Badanie niezbędne do uzyskania prawa jazdy przeprowadzamy na własny koszt.

     To Ty ustalisz dogodne dla siebie godziny odbycia szkoleń praktycznych. Nie możesz pozwolić sobie by zapłacić za cały kurs z góry? Żaden problem, możesz rozłożyć płatność na dogodne dla siebie raty! 

  Zapisz się do grona zadowolonych kursantów, a co najważniejsze naprawdę dobrych kierowców.

Reasumując zapewniamy:

  1. w ramach kursu odbywa się 30 godzin zajęć teoretycznych oraz 30 godzin jazd +jedna godzina gratis
  2. oświetlony plac manewrowy - identyczny z egzaminacyjnym
  3. sale wykładowe wyposażone w niezbędne pomoce dydaktyczne
  4. konkurencyjne ceny
  5. możliwość opłat w ratach
  6. egzamin wewnętrzny (teoria + praktyka)
  7. pakiet kursanta (podręcznik, płyta, ćwiczenia)
  8. badania lekarskie wliczone w cenę kursu!
  9. najtańsza, dodatkową godzinę jazdy
  10. 4,5 wyjazdów do miasta przeprowadzenia egzaminu państwowego oraz dowóz na egzamin.
  11. miła profesjonalna kadra instruktorów.

Prawo jazdy kategorii B uprawnia do kierowania:

   1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem    autobusu lub motocykla,
   2. pojazdem, o którym mowa w pkt. 3a, z przyczepą inną niż lekka o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
   3. pojazdem, o którym mowa w pkt. 3a, z przyczepą lekką o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4,25t,
   4. mikrobusem, jeżeli posiada do 9 miejsc siedzących, - ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym.

Przebieg egzaminu teoretycznego i praktycznego

Egzamin teoretyczny

Pytania

 

 

 Od 19 stycznia 2013 kursanci ubiegający się o prawo jazdy kat. B zdają egzamin teoretyczny na nowych zasadach. Nasz ośrodek pomaga pozbyć sie wielu obaw z nim związanych i zapoznać uczestników kursu z nowymi przepisami. Zgodnie z nowymi regulacjami, cześć teoretyczna egzaminu składa się z 20 pytań wiedzy podstawowej oraz 12 pytań z wiedzy specjalistycznej o wysokim, średnim, lub niskim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Stosowanie do poziomu znaczenia dla bezpieczeństwa ruchu dla danego pytania, została określona puktacja za udzielenie prawidłowej odpowiedzi na dane pytanie, od 1 do 3 punktów. Istotnym jest, że egzaminowany będzie miał na udzielenie odpowiedzi 15 sekund jeśli chodzi o pytania z wiedzy podstawowej, natomiast na przeczytanie i udzielenie odpowiedzi na pytania z wiedzy specjalistycznej kandydat na kierowcę ma 50 sekund. Pytania mają miedzy innymi formę klipu video czy animacji, a nie tylko pytań tekstowych. Zadania będą wykonywane w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że egzaminowany zobaczy na ekranie animację i będzie musiał podjąć decyzję tak szybko, jak musiałby to zrobić na prawdziwym skrzyżowaniu. Jesli nie zaznaczy odpowiedzi, system przejdzie do następnego pytania. Ograniczony został czas odpowiedzi oraz wycofano możliwosć poprawienia raz udzielonej odpowiedzi czy też powrotu do poprzednich pytań. Suma punktów możliwych do uzyskania z części teoretycznej to 74. Uzyskanie powyżej 68 punktów z części teoretycznej uprawnia egzaminowanego do przystapienia do części praktycznej egzaminu. Baza pytań, które mogą zostać użyte podczas egzaminu teoretycznego została powiększona z kilkuset do kilku tysięcy i nie jest ona udostępniana kursantom. Liczba pytań w całej puli zostało zwiększonych z 500 do okło 1200 pytań.


 

Konsola


Zadania egzaminu teoretycznego rozwiązujemy za pośrednictwem komputera. Jako urządzenie sterujące używamy konsoli egzaminacyjnej zawierającej następujące przyciski:

  • Przyciski START i ZATWIERDŹ - służą odpowiednio do rozpoczęcia egzaminu i zatwierdzenia zmiany kategorii pytań
  • Przycisk Poprzednie/TAK - podczas rozwiązywania zadań egzaminacyjnych służy do poruszania się pomiędzy kolejnymi pytaniami (wstecz); w przeciwnym przypadku (tj. po zakończeniu lub przed rozpoczęciem egzaminu) przycisk ten potwierdza decyzję o zakończeniu/rozpoczęciu egzaminu.
  • Przycisk Następne/Nie - analogicznie do poprzedniego: podczas rozwiązywania zadań służy do nawigacji wśród pytań (przesuwa o jedno pytanie do przodu); podczas rozpoczęcia lub zakończenia egzaminu służy do negacji decyzji odpowiednio o rozpoczęciu/zakończeniu egzaminu.
  • Przyciski A, B, C - służą do zaznaczania i odznaczania odpowiednich odpowiedzi na egzaminie.
  • Przycisk KONIEC - służy do zakończenia egzaminu (przed czasem) w przypadku egzaminu teoretycznego, do przejścia do właściwego egzaminu w przypadku egzaminu próbnego i rezygnacji z egzaminu (przed rozpoczęciem).
  • Przycisk Zmiana kategorii - służy do zmiany zestawu pytań egzaminacyjnych (na inną kategorię jazdy).

Egzamin praktyczny

Część pierwsza: plac manewrowy

Część pierwsza egzaminu składa się z czterech punktów:

  • Przygotowanie samochodu,
    • sprawdzenie stanu technicznego,
    • ustawienie fotela kierowcy, zagłówka, lusterek, zapięcie pasów bezpieczeństwa,
    • wykluczenie możliwości spowodowania zagrożenie i płynne ruszenie.
  • Jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu, często nazywana jazdą po łuku lub po prostu "łukiem".
  • Ruszanie ze wzniesienia do przodu (zadanie często nazywane "górką").

Zadanie: Sprawdzenie stanu technicznego pojazdu

Sprawdzenie stanu technicznego pojazdu to przeważnie pierwsze zadanie jakie egzaminator daje osobie egzaminowanej.

Osoba egzaminowana musi zaprezentować że potrafi:

  • Sprawdzić 2 wybrane losowo elementy z następujących:
    • Poziom oleju w silniku.
      Uwaga! Poziom oleju w samochodzie sprawdza się za pomocą wskaźnika poziomu oleju. Test polega na wyjęciu wskaźnika, wytarciu go z osadzonego na nim oleju. Ponownemu włożeniu, wyjęciu i odczytaniu poziomu na skali wskaźnika. Granica plamy oleju powinna znajdować się pomiędzy podziałkami minimum i maksimum (na wielu wskaźnikach stosuje się po prostu zaznaczenie odpowiedniego przedziału - często przez zmianę faktury metalu w tym miejscu).
      Test na poziom oleju wykonujemy o zimym silniku (czyli pewien okres czasu od zakończenia pracy silnika, aby nadmiar oleju mógł spłynąć do miski olejowej). Ponadto, aby odczyt był prawidłowy samochód powinien stać na równej (wypoziomowanej) powierzchni.
      Na zdjęciu żółtą manetkę wskaźnika poziomu oleju w silniku zaznaczono numerem 3. Wlew oleju znajduje się obok (na lewo i w głąb) wskaźnika poziomu oleju (czarny korek).
    • Płynu chłodzącego.
      Kursant powinien sprawdzić czy poziom płynu znajduje się pomiędzy podziałkami minimum i maksimum. Podziałka naniesiona jest na półprzezroczysty zbiornik płynu
      Na zdjęciu zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego zaznaczono numerem 2 (zbiornik znajduje się "pod" obudową przedniej części maski samochodu, dlatego nie widać go na zdjęciu; wlewu płynu chłodniczego nie należy mylić z korkiem widocznym obok).
    • Poziom płynu hamulcowego.
      Należy sprawdzić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym - powierzchnia cieczy powinna znajdować się pomiędzy minimum i maksimum.
      Na zdjęciu zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego zaznaczono numerem 1.
    • Poziom płynu w spryskiwaczach.
      Należy sprawdzić poziom płynu w zbiorniku - powierzchnia cieczy powinna znajdować się pomiędzy minimum a maksimum.
      Na zdjęciu zbiornik wyrównawczy płynu do spryskiwaczy zaznaczono numerem 4.

 

  • Wymienić, wskazać światła zewnętrzne pojazdu, a ponadto zdiagnozować ich działanie.

Światła przednie:

      • 1. kierunkowskazy/awaryjne (po prawej i lewej stronie pomarańczowej).
      • 2. światła mijania (barwy białej).
      • 3. światła pozycyjne (barwy białej).
      • 4. światła drogowe (barwy białej).
      • 5. światła do jazdy dziennej (barwy białej).
      • 6. światła przeciwmgłowe (barwy białej).


Światła tylne:

      • 1. światła "stop" (barwy czerwonej).
      • 2. światła awaryjne/kierunkowskazy (po prawej i lewej stronie - oba barwy pomarańczowej).

 

      • 3. światła pozycyjne (barwy czerwonej).
      • 4. światło przeciwmgłowe (po lewej stronie, barwy czerwonej).
      • 4. Światło cofania (barwy białej).
        znajduje się po prawej stronie na miejscu analogicznym, do światła przeciwmgłowego po lewej.
      • Światełko oświetlające tablicę rejestracyjną (barwy białej). Znajduje się nad tablicą rejestracyjną.
    • Osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe. W przypadku świateł (hamowania "STOP" i cofania), osoba egzaminowana może poprosić egzaminatora o potwierdzenie działania światła zawnętrznego.
    • Ponad to osoba egzaminowana musi przygotować kabinę samochodu do jazdy:

 

      • Ustawić poprawnie fotel.
        Poprawne i ergonomiczne ustawienie fotela kierowcy polega na ustawieniu jego położenia względem kokpitu aby kierowca przy w pełni wciśniętym pedale sprzęgła miał niemal rozprostowaną nogę, a następnie na takim nachyleniu siedzienia, aby prawa ręka kierowcy przy chwyceniu kierownicy na pozycji "za dziesięć dziesiąta" była niemal rozprostowana.
      • Ustawić zagłówek.
      • Ustawić lusterka (boczne i wsteczne).
        Uwaga! Przy poprawnym ustawieniu lusterek bocznych powinniśmy widzieć fragment boku pojazdu, większość naszego pola widzenia powinna być skierowana na drogę. Należy rówież pamiętać, aby nie ustawić lusterka za nisko, aby nie ograniczać sobie zasięgu widzenia w lusterku.
        Na zdjęciu widnieje manetka służąca do ustawiania świateł.
      • Zapiąć pasy bezpieczeństwa.
        Uwaga! Egzaminowany powinien zapiąć pasy bezpieczeństwa zanim da znać egzaminatorowi o gotowości do jazdy.
      • Na wykonanie zadania osoba egzaminowana ma nie więcej niż 5 minut. Losowy dobór elementów części pierwszej zadania dla każdej osoby egzaminowanej dokonywany jest przez ośrodek egzaminowania przy użyciu urządzenia komputerowego. Urządzenie losuje 2 elementy (1 płyn + 1 rodzaj świateł lub sygnał dźwiękowy).

Zadanie: Jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu

Zadanie polega na przejeździe pasem ruchu do prosdu i do tyłu. Zadanie to wśród wielu kursantów nosi miano "łuku".

Zadanie: Ruszanie ze wzniesienia.

Zadanie polega na wjechaniu na obszar wzniesienia o kącie nachylenia 2,5º, następnie na zarztmaniu się i zaciągnięciu hamulca awaryjnego (ręcznego). Po zatrzymaniu należy płynnie ruszyć pod górę zwalniając hamulec awaryjny. Aby zaliczyć manewr samochód nie może stoczyć się bardziej niż 20 cm.

Część druga: jazda po mieście

Druga część egzaminu rozpoczyna się po tym jak egzaminator upewni się, że kursant gotów jest włączyć się do ruchu ulicznego (tj. po pomyślnym wykonaniu pierwszej części egzaminu). Elementy zaliczeniowe części drugiej to między innymi:

  • włączanie się do ruchu
  • jazda drogami dwukierunkowymi i jednokierunkowymi
  • przejazdy przez skrzyżowania i przejścia dla pieszych
  • przejazd przez torowisko i obok przystanku komunikacji miejskiej
  • manewr zawracania z wykorzystaniem infrastruktury
  • jeden z trzech manewrów parkowania (równoległe, prostopadłe lub skośne
  • zatrzymanie się w wyznaczonym miejscu po rozpędzeniu się do co najmniej 50 km/




  SUPER CENY                                


Cennik ośrodka (PRAWO JAZDY KAT. B):

  • Kurs standardowy (30 godzin teorii oraz 31 godzin praktyki) - 1300 zł. 1 godzina GRATIS
  • Kurs uczniowie szkół ZDZ ( 30 godzin teorii oraz 31 godzin praktyki) - 1100 zł.
  • Badania lekarskie w cenie kursu!
  • Kurs doszkalajacy teoria (10 godzin ) - 200 zł.
  • Jazdy doszkalające:
    - kursanci naszego ośrodka 40 zł.                                                                       - pozostali słuchacze 45 zł.

 

Manu główne

 

Kontakt

Zakład Doskonalenia Zawodowego w Warszawie
Centrum Kształcenia w Kutnie
Adres: ul. Jagiełły 2, 99-300 Kutno
Telefon: +48 24 355 36 16
FAX: +48 24 253 37 42
E-mail: centrum@zdz-kutno.pl

Polecamy

PRZEDSZKOLE